Poređenje proizvoda ( od 3 )

Tokina AF 16-50 F/2.8 AT-X Pro DX


Tokina je poznata po svojim izuzetno kvalitetnim objektivima iz AT-X Pro serije. Pred nama je na testu kvalitetan zum objektiv koji je namenjen korisnicima DSLR aparata koji žele više od kit objektiva koji su najčešće slabe svetlosne moći,prosečne izrade i optičkih karakteristika. Zahvaljujujući konstantnoj blendi F/2.8 na čitavom rasponu i veoma kvalitetnoj izradi na šta nas je Tokina navikla 16-50 zaslužuje mesto u torbama profesionalnih fotografa.

Specifikacije:

  • konsktrukcija: 15 elemenata,12 grupa,2 asferična i jedan SD lement
  • raspon 35mm ekv.: ~ 26-80 mm (Canon 1.6 krop faktor)
  • vidni ugao: 82 do 31 stepeni po dijagonali
  • broj listića blende: 9
  • maksimalna blenda: F/2.8
  • minimalna udaljenost fokusiranja: 30 cm
  • maksimalno uvećanje: 1:4.88 na 50mm
  • prečnik filtra: 77mm
  • dimenzije: 97 x 84 mm
  • težina: 610g

Tokina 16-50/2.8 je veoma kvalitetno izrađena. Pri fokusiranju tubus se ne izvlači i ne rotira. Pri zumiranju dolazi do izvlačenja. Bajonet je metalni,a tubus i prstenovi imaju zaštitu od prašine što je za svaku pohvalu. Senilo se dobija uz objektiv i sa unutrašnje strane je presvučeno tekstilom radi dodatne zaštite od refleksija.


Za prebacivanje iz autofokusnog u ručni način izoštravanje Tokina koristi tzv. clutch mehanizam:


Optičke karakteristike:

(korišćen fotoaparat Canon 7D)


Sledi najzanimljiviji deo u kojem ćemo videti optičke mogućnosti ovog objektiva. Za početak ćemo prikazati centralnu i perifernu oštrinu na udaljenom motivu:

test kadar na 16mm:


100% kropovi iz centra kadra,RAW fajlovi,Picture Style Standard,konverzija Canon DPP,default podešavanja:

(kliknuti na sliku za punu veličinu)


100% kropovi sa ivice kadra,RAW fajlovi,Picture Style Standard,konverzija Canon DPP,default podešavanja:

(kliknuti na sliku za punu veličinu)


Centralna oštrina je odlična,objektiv je upotrebljiv i skroz otvorene blende na svim žićnim daljinama. Periferna oštrina bi mogla biti bolja osim na širem kraju objektiva gde je zadovoljavajuća. Hromatske aberacije su vidljive na širem kraju ali lako se uklanjaju pri razvijanju RAW fajlova npr. kod Canona u programu DPP.

Distorzije su primetne na širem kraju objektiva na nivou koji se i očekuje od objektiva ovakvog raspona:

16mm:


25mm:


35mm:


50mm:


Sledi prikaz centralne i periferne oštrine na objektu koji se nalzai otprilike 70cm udaljen:

100% kropovi iz centra kadra,RAW fajlovi,Picture Style Standard,konverzija Canon DPP,default podešavanja:

(kliknuti na sliku za punu veličinu)


100% kropovi sa ivice kadra,RAW fajlovi,Picture Style Standard,konverzija Canon DPP,default podešavanja:

100% kropovi sa ivice kadra,RAW fajlovi,Picture Style Standard,konverzija Canon DPP,default podešavanja:

(kliknuti na sliku za punu veličinu)


I pri fokusiranju na blizu možemo izvesti isti zaključak kao i kod udaljenog objekta,centralna oštrina je odlična dok bi periferna mogla biti i bolja mada to nije toliko problem u sferama fotografije za koje je ovaj objektiv namenjen.

Slede različiti primeri:

16mm F/6.3


100% kropovi:




43mm F/4.5


100% kropovi:




16mm F/2.8


100% kropovi:




16mm F/4


100% krop:


30mm F/6.3


100% kropovi:




50mm F/2.8


100% kropovi:




Otpornost na flare i ghosting je na visokom nivou:

25mm F/8:


16mm F/2.8


100% krop:


50mm F/5.6


100% krop:


+ :

  • veoma kvalitetna izrada
  • konstantna blenda F/2.8 na čitavom rasponu
  • odlična oštrina
  • dodatna zaptivenost

- :

  • izraženije hromatske aberacije na periferiji kadra koje se ipak lako uklanjaju pri razvijanju RAW fajlova

Tekst i fotografije: Mladen Mitrinović