VISICO EB-060 Soft box 40x40cm
Kompaktan lako sklopiv i prenosiv softbox koji možemo montirati kako na studijske blic glave tako i na kompaktne bliceve. Idealan da se uvek nađe uz fotografa.
Softbox je dimenzija 40 x 40 cm,pakuje se jdnostavnim preklapanjem a dobijamo i praktičnu torbicu za nošenje:
U kompletu dobijamo nosač softbox za montiranje na stativ zajedno sa kompaktnim blicem a moguće je dodatno kupiti nosač za montiranje na studijsku blic glavu:
Nosač je jednostavno stavi na stativ i učvrsti navojem:
Sastoji iz dela koji se montira na stativ i sadrži nosač blica na ball-head glavi što je odlično, i dela koji nosi softbox i uz pomoć šine služi za podešavanje položaj softbox-a po visini u zavisnosti od dimenzija blica koji koristimo:
Nosač blica je klasična stega zahvaljuju kojoj možemo postaviti blic bilo koje marke,a stegu mozemo i ukloniti i postaviti blic sa njegovom stopicom ili sa risiverom radio okidača:
Opcioni nosač softbox-a za montiranje na studijske blic glave:
Slede primeri. Prvo ćemo pogledati studijski portret fotografisan često korištenim belim kišobranom a zatim fotografisanim softboxom 40x40 da primetimo razliku u svetlu:
Beli kišobran:
Soft box 40x40 zbog svojih dimenzija daje usmerenije svetlo:
Najveća prednost sklopivog softbox-a je ta što ga uvek možemo nositi sa sobom,jednostavno montirati i iskoristii u outdoor fotografisanju:
Fotografija sa ambijentalnim svetlom,uočavamo jake senke i jak kontrast na licu devojke:
Korištenjem softbox-a 40x40 za "razbijanje senki na licu" dobijamo sledeći rezultat:
Još jedan primer:
Ambijentalno svetlo:
Jednaka ambijentalna ekspozicija + softbox 40x40cm:
Dodatnu korist razbijanja senki na modelu uočavamo pri obradi fotografija kada npr. želimo da pojačamo kontrast i dodamo vinjete. Na fotografiji sa samo ambijentalnim svetlom brzo dolazi do "zapušavanja" tamnih partija na licu dok na fotografiji na kojoj smo koristili modifikator svetla imamo priličan prostor za naknadnu obradu fotografije:
Ambijentalno svetlo:
Fotografija sa softboxom:
Tekst i fotografije: Mladen Mitrinović